انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

گل گهر - سیرجان

آلان چند روزیه که مهمون سیرجانی ها و معدن گل گهریم چندتا موضوع دیدم که هرچند یه کم تخصصی هستند اما دلم نیومد نگم

اول : اینکه این معدن بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه و یکی از ده معدن بزرگ دنیاست ، برآورد شده بیشتر از 1000 میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن داره.

دوم : سنگ آهن این معدن از نظر خلوص بازهم جزء برترینهاست خلوص آهن در بعضی از قسمتهای معدن 80-85 درصده . ( ولی متاسفانه یکی از شهرهایه که به راحتی فاصله فقر و ثروت رو در اون می بینی از ماشین چند صد میلیونی تا بیش از ...نفر گدا در هر پمپ بنزین ، بگذریم که اگه نگذریم داستان کش پیدا می کنه. )

ماشین زیر اسمش بیل هیدرولیکیه ، این دستگاه ساخت کوماتسو ژاپن هستش و هر بار بیش از دوازده تن خاک بلند می کنه و بار می زنه. ( PC1250-6 ) 

به این یکی هم مگن دامپتراک( کامیون مخصوص معدن ) این ماشین هم بزرگترین دامپتراک کوماتسو در ایرانه که می تونه تا صد تن خاک حمل کنه . ( HD785-5 )

 

این هم ترکیب این دوتا

 

البته تا یادم نرفته اینو هم بگم که بزرگترین بیل شاول کوماتسو تو ایران تصویر زیره که هر بار می تونه 35-40 تن خاک بلند کنه و بریزه تو دامپتراک. ( PC4000-5

 و بزرگترین دامپتراک موجود در کشور هم اسمش بلازه ساخت بلاروس با ظرفیت حمل 140 تن .

نظرات 4 + ارسال نظر
دیبا چهارشنبه 3 آبان 1391 ساعت 15:32

1. تا جایی که من می دونم شاول (shovel) یعنی بیل. پس یا باید شاول رو گفت یا بیل رو.
2. قسمت پایین این بیل کوماتسو چقدر شبیه تانکه. شاید بتونیم در آینده ی نزدیک دو منظوره ازش استفاده کنیم!
3. خیلی گریه داره که ما نمی تونیم این ماشین ها رو که وسائل ضروری ما هستن بسازیم (ساخت بلاروس!!!) بعد رفتیم دنبال ساخت فلان چیز!!!. متاسفانه شرایط به شدت یادآور شوروی سابق هست.

سرکار خانم
شاول با بیل یه فرق کوچولو تو بار گیری داره ، باکت (جام) بیل یه تیکه هست ولی باکت شاول چون مخصوص بارگیریه از زیر باز میشه و دو تیکه ساخته شده.
ممنون از توجه و نکته سنجی شما

امیر دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 16:51

سلام مهندس سوالی از خدمت تون داشتم شما تو شرکت سانوا فعالیت داشتید قبلا ? چون من یه مدت اونجا فعالیت داشتم بعد به شرکت محور ماشین رفتم البته خیلی دوست داشتم توی محور ماشین شما رو ببینم ولی متاسفانه نشد.من کارشناسی ماشینهای راهسازی و راهداری خوندم الان هم دانشجو ارشد ماشین الات کشاورزی - طراحی و ساخت ماشینهای کشاورزی هستم.خوشحال میشم با شما ارتباط داشته باشم و از تجربیات ارزنده تان استفاده کنم.
با تشکر

سلام ، بله من سال 85 سانوا بودم

حمیدرضا جمالی یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 19:07

دمتگرم مهندس فدایی داری

علی اباذری چهارشنبه 10 خرداد 1396 ساعت 10:33

باسلام وخسته نباشید
میخواستم بدونم درمعدن گل گهر کسی هست که من بتونم بیام پیششون برای یه مدت کوتاه آموزش کار با شاول ببینم. لطف میکنید اگر جواب بدید. یه شماره تلفن بهم بفرستید

سلام ، ممنون
نه متاسفانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد